22 Mart 2013 Cuma

"Gözdağı" başlıklı çalışmam "Ben ölümü eskittim, geliyorum" sergisinde

"ben ölümü eskittim, geliyorum " sadece bir , ilhan berk dizesi, değil.. Hepinizin bildiği gibi kolaj geniş bir malzeme yelpazesinde üretime açık plastik bir alandır. Burdan hareketle kolaj: Bireysel direniş ve arkeolojik bir kazı alanıdır. Katmanlaşmayı, kazınmayı, deformasyonu sever. Büyük bir coğrafya’dır : sınırları belli değildir. Coğrafya’ya müdahaledir aynı zamanda. Her şey öznesi olabilir kolajın. Tüketimin artıkları – ki severiz- malzemesi olmuştur her dem kolajın. Selüloz tarlalarının biçer döveridir beri yandan. Çöplük alanlarının geri dönüşüm ayrıştırıcısıdır. Sahaflar, tozlu raflar, yer tezgahları, bit pazarları …arka bahçesidir kolajın. Kolaj bir Flaneur’dür. Göçebedir : sokağın serserisi, sıcak köşe ev kedisidir aynı zamanda. Punk’ı bilir, fanzinleri, poetika’yı sever. Plastikleşir; plastiktir, doğa’ya meydan okur. Günceldir : köklerini ; cansuyu Dadaistlerden, Sürrealistlerden, Sitüasyonistlerden, ’68 baharından besler. Avangard’tır ; Neo-Avangard’tır, harc-ı alemdir, Post-Modern’dir, alternatif Tarihçi’dir : bunların hepsi ve hiç biridir.. : kolaj, her daim güncel bir eylemdir. *** Kolaj sanatı son yıllarda çok konuşulur, üretilir, paylaşılır oldu. Üstüne farklı farklı beslenim alanlarından sözler üretildi. Bu bahis ile Defter Kazıyıcılar Kooperatifi olarak 23.mart.2013 tarihinde yapacağımız kolektif sergi “ ben ölümü eskittim , geliyorum” ** ile ; Türkiye’de üretilen çağcıl collage sanatına assemblage’dan digital collage ‘a , photomontage’dan détournement’e , collaboration’dan metin-kolaj'a uzanan bir çerçevede güzel İstanbul’un iki yakasını bir araya getirerek gündeme taşımayı, daha sonraki süreçte uluslararası katımlıcıların da dahil olacağı bir başka serginin muştulayıcısı olmayı amaçlıyor. Sergimizin oyun alanı KargART, koordinatörlüğünü Defter Kazıyıcılar Kooperatifi üstleniyor. Sevgi ve selam Defter Kazıyıcılar Kooperatifi – İstanbul / 2013 ** ilhan berk Ben ölümü eskittim, geliyorum Sergi Mekanı : KargArt – Kadıköy Sergi Tarihi : 23.mart.2013 4.nisan.2013 Performans : 23.mart. 2013 / kolektif Sunum / Söyleşi : " tahlil sonuçları " 31.mart.2013 / kargART saat : 14.00 Çiğdem ZEYTİN PERİFERİ Atölye : " kazı alanı" 31.mart.2013 / kargART saat : 15.30 Koordinatör : Defter Kazıyıcılar Kooperatifi *** Sergi Katılımcıları Alper T. İnce Ayşe Özkan / Işıl Aktaş Barış Acar Cem Gezginti / Dilara Tekin Cins Defter Kazıyıcılar Kooperatifi ( Duru / Ali Mete Sancaktaroğlu ) Dilara Akay Eda Gecikmez Eflatun Tatlısu Erman Akçay Hasan Özgür Top Komet Mehmet Gemalmaz Murat Germen Nalan Yırtmaç Nur Çelik / Dilara Hançer OnstOn Rafet Arslan Serkan Yüksel Şiir Özbilge

Hiç yorum yok: