14 Ağustos 2010 Cumartesi

Playlist 5


Gloria/Pattie Smith

Her an ölümle sınandığımızı düşün… bir kütle sol tarafta büyüyor, sıcak, nefessiz sıcak, koahı astımı boğan sıcak.
Cehennemden devşirilen. Kütle…

Her an ölümle sınandığımı düşünürken, Pati Smith neredeyse insan olduğunu duyumsatıyor bana, ürperiyorum. 1976 kaydı o vokal ne kadar da kaltak, sokarım sizin şarkı söylemenize, alın size yapı-bozum diye inleyen-kükreyen-kekeleyen-devleşen kadın… özgürlük bir rüzgar olarak hissedilebiliniyor, sanki o an tüm bayraklar dürülmemiş, tüm tersanelerimize girilmemiş.

Sonra yıllar yıllar geçmiş Kurt Cobain’den cover’lıyor, ne kadar usul usul söylüyor, ne kadar duru, vakur. Ölülerini sırtlamış nefesine, karanlıktan bir umutsuzluk çıkarmamış. Durun öyle özgürlük ateşi sönmez, en azından ben hala buradayım sizin ozanınız ve hala ayaktayım diyor; lütfen sakin!

Büyük Marmara Depremini bu gece bekliyorum, küre kendi sonunun kazılı olduğu senaryoyu kusursuz uyguluyor. Rusya’da kuraklık, Pakistan da seller, ABD’de hortumlar…
İnsanlar gündelik yalan siyasetine, paparazziye, ete, hiçe izole. Kıyameti bir sözcük olarak bile kavramaktan uzaklar.

Ama biz yıkımın has bekçileriyiz, küreye dağılmış bir avuç deliyiz; sonsuzluğun nabzını tutmaya çabalayan. Patlasın tüm volkanlar, uçursun tüm kasırgalar, tsunami ve yıkımın en açık her lehçesi. Yeni bir dünya kurulacak ve o insanın olmayacak. Devletsiz yeni dünya harbi, yıkımın cebirinde filizlenecek yeni evrim…OnstOn şimdiden gemiye alınacak canlıları seçmeye girişti, P.L. ise elinde fişek kızgın sıcağın altında sabotaj beklemekte. Yıkımın havi fişeleri…
Ve her an ölümle sınadığımızı düşün!

İşte tüm bu sıcak ve karmaşanın ortasında 10 dakika da olsa varlığımı kutsuyorum, ona bu sunağı veren evrenin göz bebekleri önünde. Hatta birkaç dakikalığına insan gibi hissediyorum kendimi, sadece Pati Smith’in sayesinde…

Son gerçek şair!

14.8.2010-KSK

Hiç yorum yok: