15 Nisan 2009 Çarşamba

Aksak Ritimli Arka Sokak Düşleri...

Kalabalıkla yıkanmak bir arınma eylemi. Caddelere, sokaklara vuruyorum kendimi . Ara sokakların hüznü sırra boyarken geceyi…
Havada takla atan güvercin, karanlığı dağıtmak için, hedefine yuvarlanan bir molotof kokteyline benziyor. Derin derin içime çekiyorum soğuk havayı…Tom Yorke’un sol gözünü seviyorum…Aylin Aslım’ın dilini… Eren Keskin’in sol ayak bileğini seviyorum…

Her gece rüyama Artaud konuk oluyor, kulağıma ‘devrim,yıkım, devrim’ fısıldıyor…Duvardaki grafiti ‘düş anahtarı: ısırır’ diyor ve ben kendimi her kaybettiğimde düş duvarlarımı William Blake deliliğe boyuyor. Ve ara sokakların hüznü düşe boğuyor geceyi…Nina Simone’un dilinde arzuyu ve Wild is Wind’i seviyorum… Portishead’in yürek dağlayıcı şarkılarını ve yollarını seviyorum… Her gün Fourier’in gölgesi geziyor benimle ve eğer tutkularına esir değilsen; diğer her şeyin kölesisin- diyor…

Arka sokakların tekinsizliği, düzensizliğe davet ediyor geceyi… Büyücüleri ve şamanları seviyorum. Kızılderili dansının ritmi gece de rap tınlıyor. Köşe başında hip-hop yapan çocukları seviyorum. Şehrin en lüks restoranında tam da ana sıcak servis edilirken, klasik müziğin kesilip Public Enemy çalmasını hayal ediyorum…Boşalmış caddelerin melankolisi, baştan çıkarıyor geceyi. Az ötede bir sokak çocuğu elinde bali ‘kapı açılacak, kapı açılacak’ diye bağırıyor.

Üşümüş bir kedi çığlıklarla ona eşlik ediyor. 1481 sokakta sokak filozofu Ati’ye ‘devrim neyi deviririr’ diye soruyorum. Hiç düşünmeden ‘zamanı’ diyor. Tüm dünyadaki saatleri aynı anda durduracak bir bomba düşlüyorum. ‘sana büyük bir sır söyleyeceğim: zaman sensin’ diyen Aragon’u seviyorum. Zamanın durduğu, terk edilmiş şehirlerin ressamı Chirico’yu da…Issızlaşan gece de ay çarpmış beni, yürüyemiyor; sendeliyorum…

Bir mum yakıyorum her gece, uykusuz. Her sabah söndürüyorum, ruhumu öldürüyorum her gece; her sabah yeni bir düşe gözlerimi açıyorum… Arka sokakların aksak ritmine teslim ediyorum geceyi; kendimi…

ps: eski 1 metin bu Ati o zaman sağdı.. hazin. bende kalkıp içkici dedim, sokak filozofu dedim. şimdi sokak filozofu diye etkinlikelr yapılıyor Ati'ye, gençler eglip Ati'yi soruyor. insan hata yapabiliyor, bazen..

1 yorum:

mont bere dedi ki...

deyişlerin bazen akla bir şeyler getiriyor ya: işte o.